Konkurs czy loteria – co wybrać?
Często zadawane przez organizatorów promocji pytanie brzmi:
Co jest lepsze: konkurs czy loteria?
Zagadnienie jest bardzo proste. Wystarczy odpowiedzieć sobie praktycznie na jedno pytanie …
Niektórzy organizatorzy preferują konkursy. Twierdzą, że zaletą konkursu jest krótki okres przygotowania, minimalne wymogi formalne, brak opłat związanych z rozpoczęciem konkursu, proste rozwiązania podatkowe. Ciężar przeprowadzenia promocji ponoszą uczestnicy, którzy muszą wykazać się przed komisją rozstrzygającą swoimi talentami (hasła reklamowe, prace plastyczne i inne). Podsumowując: w konkursie najważniejsza wygoda ORGANIZATORA.
Druga grupa firm organizujących promocje częściej sięga po loterię promocyjną lub audioteksową. Chętnie korzystają z losowej formy rozstrzygnięcia akcji promocyjnej ponieważ bariera wejścia w promocję jest minimalna. Klient kupuje towar i już bierze udział w losowaniu nagród. Organizator loterii natomiast musi spełnić szereg wymogów wynikających z ustawy o grach hazardowych. Zatem w loterii najważniejsza jest wygoda UCZESTNIKA.
Jeżeli planujesz organizację promocji i zastanawiasz co wybrać, konkurs czy loterię, to odpowiedz sobie na pytanie: Czy moim celem jest wygoda UCZESTNIKA promocji?
-
- Tak = musisz zorganizować loterię!
- Nie = koniecznie przygotuj konkurs.