Sprzedaż premiowa – definicja?
Zamierzasz nagrodzić swojego klienta lub partnera handlowego i poszukujesz optymalnej formy prawnej: konkurs, loteria, sprzedaż premiowa, a może nieodpłatne świadczenie?
W tym artykule skupimy się na sprzedaży premiowej (premiowana).
Co to jest Sprzedaż Premiowa?
Definicja została zaczerpnięta z interpretacji podatkowej: “sprzedażą premiową” jest umową sprzedaży, zawartą między sprzedawcą a kupującym, połączoną jednak z przyznaniem przez sprzedającego premii kupującemu. Na skutek zawarcia tej umowy po stronie sprzedawcy powstaje obowiązek przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu rzeczy, jak również wydania (przekazania) kupującemu premii, w związku z dokonanym przez niego zakupem, której wartość nie jest objęta ceną kupowanego towaru. Otrzymanie premii jest gwarantowane, albowiem przyznawane jest przez sprzedawcę kupującemu w zamian za to, że ten dokonał zakupu określonego towaru, na warunkach wskazanych przez sprzedającego (np. w określonej ilości, o określonej wartości, czy też określonego rodzaju towarów). Po stronie kupującego powstaje obowiązek zapłaty ceny sprzedaży oraz uprawnienie do otrzymania premii.
Ważne! Sprzedażą premiową nie będzie przyznanie premii osobie, z którą zawarto umowę, ale nie doszło do sprzedaży (np. umowa rachunku bankowego).