Szkolenie: Zezwolenie na loterię promocyjną

Twoi klienci z pewnością będą zachwyceni okazją do zdobycia nagrody. Dlatego po prostu zorganizuj loterię promocyjną. Nie musisz zatrudniać kosztownych podwykonawców. Uzyskaj zezwolenie w zaplanowanym czasie i rozpocznij promocję swojej firmy.

Szkolenie: Jak uzyskać zezwolenie na loterię promocyjną?

Zezwolenie na loterię to nie tylko regulamin. Jednak proces uzyskiwania zgody nie jest skomplikowany jeżeli zostanie oparty o obowiązujące przepisy, procedury postępowania oraz wzory dokumentów. Celem szkolenia jest wyposażenie uczestnika w wiedzę niezbędną do zdobycia zezwolenia na organizację loterii promocyjnej.

Mity o organizacji loterii

Wokół loterii powstało wiele mitów. Przedsiębiorcy nie mają czasu weryfikować plotek, dlatego często decydują się na kosztowne usługi podwykonawców. A jednak już od 2017 roku nie są potrzebne egzaminy, świadectwa zawodowe, zaświadczenia o niekaralności. Wystarczy uzyskać zezwolenie i można losować nagrody.

Gotowe wzory dokumentów i procedur postępowania

W marketingu liczy się czas. Dlatego uczestnicy szkolenia otrzymają gotowe wzory dokumentów, gwarancji bankowych i ewidencji. Cały proces został uporządkowany w formie schematu postępowania i check-listy umożliwiającej kontrolę postępów. Dzięki temu w ciągu kilku tygodni Twoje zezwolenie na loterię będzie gotowe do odbioru, a Ty nadal będziesz mieć czas na najważniejszą sprawę – marketing (a nie administrację).

Poradnik: Jak uzyskać zezwolenie na loterię promocyjną?

Uczestnicy szkolenia otrzymają poradnik pt.: “Jak uzyskać zezwolenie na loterię promocyjną” wydany i zaktualizowany do stanu przepisów obowiązujących w 2022 roku. W treści poradnika znajdują się propozycje mechanizmów (np.: loterie podatkowe, loterie b2b, loterie instant-win, zdrapki i zdrapki elektroniczne) oraz linki do materiałów szkoleniowych o popularnych formatach promocji konsumenckich oraz handlowych.

Spis zagadnień szkolenia

  • Zezwolenie na loterię promocyjną
  • Lista kontrolna dokumentów
  • Koszty
  • Lista instytucji
  • Uzyskanie zezwolenia na loterię promocyjną
    • Pomysł i przygotowanie loterii promocyjnej
    • Pomysł na loterię
    • Mechanizm
    • Losowanie nagród
    • Losowanie ręczne
    • Program do losowania nagród
    • Nadzór nad loterią
  • Zbieranie danych osobowych w loterii
  • Organizator loterii
  • Obszar urządzania loterii
  • Czas urządzania loterii
  • Nagrody
    • Podatek dochodowy od nagród w loterii
    • Podatek VAT
  • Wniosek
    • Załączniki do wniosku: regulamin loterii
    • Zmiana w regulaminie loterii promocyjnej na Etapie Zezwolenia
    • Załączniki do wniosku: Gwarancja bankowa
    • Załączniki do wniosku: Zaświadczenia o „niezaleganiu”
    • Załączniki do wniosku: dokumenty potwierdzające legalność źródeł kapitału
  • Złożenie wniosku
    • Wezwania do uzupełnienia wniosku / usunięcia braków
    • Wezwanie do uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia
  • Opłata za wydanie zezwolenia
  • Odbiór zezwolenia i rozpoczęcie loterii

Prowadzący

Wojciech Koczorowski. Ekonomista, twórca i redaktor serwisu loteria.org.pl. Wspólnik Playprint Polska Sp. z o.o. Wspólnik (i likwidator) Grzegrzółka&Ko Sp.j. Prezes Instytutu Loterii Dobroczynnych. Przedsiębiorca. Twórca internetowy.  Mąż oraz tata trzech córek.

Pierwszą loterię zorganizowałem w 1999 roku. Była to akcja promocyjna „Sta prest” dla marki Levi’s. Z tego wdrożenia pamiętam głównie problemy, uciekające terminy i nieustające braki w dokumentacji. Oceniam, że 50% czasu pracy zespołu poświęcony został na sprawy urzędowe. Młoda agencja reklamowa boleśnie zderzyła się z prawnym otoczeniem branży reklamowej. Kilka lat później powstał pierwowzór niniejszego poradnika. Na jego podstawie zarządzane przeze mnie zespoły wdrożeniowe przeprowadziły 1.287 loterii promocyjnych i audioteksowych.