Loteria przyciąga, zarabia, nagradza!

Rozdania, konkursy i losowania. Korzyści z nagradzania widzów odnoszą zarówno “wielkie” nazwiska, jak i posiadacze niewielkich profili, marek osobistych lub firmowych.

Rezigiusz, Lexy Chaplin, KickSter, Nitrozyniak sprzedają “losy” i zarabiają. Loteria tego ostatniego przyniosła około 2 mln złotych przychodu. YouTuber nie ryzykował niczym oprócz swojego “starego” BMW, które było nagrodą główną. Ilość subskrybentów znanego kanału na YT wzrosła o prawie 20% po przeprowadzeniu udanego losowania.

Ty także możesz sięgnąć po korzyści płynące z losowanie nagród. Gwarantuję!

Źródło: loteria losujemustanga.pl

Doświadczenie od 1999

Eksperci loteria.org.pl realizują loterie od 1999 roku. Autor, Wojciech Koczorowski, pierwszą loterię zrealizował jako junior Executive w agencji reklamowej. Nikt nie chciał zająć się “formalnościami i egzaminami”. Uzyskał niezbędne egzaminy. Posiada uprawnienia do nadzoru nad loteriami.

Po drodze były spektakularne sukcesy oraz kosztowne wpadki. Musiał pokryć koszty nagród, które błędnie ukryła pod zdrapkami drukarnia. Stawał przed sądami oskarżony o przestępstwo przeciwko ustawie o grach. Ale za każdym razem udowadniał swoją rację. Dzisiaj jego doświadczenie w formie konsultacji, wydawnictw oraz organizacji loterii wspiera koncerny, sieci handlowe oraz youtuberów i organizacje pożytku publicznego.

Pierwszą loterię zorganizowałem w 1999 roku. Była to akcja promocyjna „Sta prest” dla marki Levi’s. Z tego wdrożenia pamiętam głównie problemy, uciekające terminy i nieustające braki w dokumentacji. Oceniam, że 50% czasu pracy zespołu poświęcony został na sprawy urzędowe. Młoda agencja reklamowa boleśnie zderzyła się z prawnym otoczeniem branży reklamowej. Kilka lat później powstał pierwowzór niniejszego poradnika. Na jego podstawie zarządzane przeze mnie zespoły wdrożeniowe przeprowadziły 1.287 loterii promocyjnych i audioteksowych.

Wojciech Koczorowski
świadectwo zawodowe loteria promocyjna
Losowanie Mustanga – Rezigiusz
NitroZyniak na losowaniu nagród

Losowanie a popularność influencera

Przykład: popularny twórca motoryzacyjny organizuje innowacyjne loterie. Jego propozycja z maja 203 zawróciła w głowie widzom. Nagrodą był kultowy samochód Nissan GT-R, przerobiony, profesjonalnie podrasowany osiągnął wartość 1.3 mln złotych. Warto śledzić akcje tego wyjątkowego twórcy internetowego.

Jednym z głównych argumentów przemawiających za loterią dla widzów od influencerów jest fakt, że może ona przyciągnąć nowych obserwatorów. Wielu ludzi jest zainteresowanych influencerami i ich codziennym życiem, a możliwość wygrania nagrody jest sposobem na podziękowanie lojalnym obserwatorom i nagrodzenie ich za wsparcie.

Losowanie sukces czy porażka

Źle przeprowadzona loteria może spotkać się z krytyką. Problem odnotowała youtuberka Lexy Chaplin. Jej akcja została skrytykowana przez liczne środowiska za “naciąganie nieletnich” na zakup losu. Natomiast inna influencerka otrzymała karę za przeprowadzenie losowania bez zezwolenia. Skarżyła się publicznie, że została ofiarą donosu zazdrosnej konkurencji. W ten sposób zamiast przyciągać widzów można zniechęcić do śledzenia profilu swojego idola.

Źródło: YouTube Lexy Chaplin.
Żródło: Facebook

Koniec ery konkursów?

#Losowanie jest najbardziej pożądaną formą rozstrzygnięcia internetowego #rozdania, lepszą niż wybór zwycięzcy w drodze konkursu. Społeczność internetowa bardzo łatwo wpada w rozgoryczenie.

Niewybranie osoby, która zaangażowała się w konkurs i stworzyła kreatywny komentarz jest komunikatem negatywnym, budzącym rozczarowanie w stylu “Przecież moje hasło było lepsze niż …”, “Znowu wybrali znajomych…”, “Nie ma sensu się angażować…”. Konkursowe rozdania budzą zatem uzasadnione w opinii widzów wątpliwości dotyczące transparentnego wyboru zwycięzcy.

Oczywiście to nie kończy konkursów. Nie każdy wybierze losowanie. To sprawia, że twoja loteryjna oferta będzie wyglądała jeszcze korzystniej na tle pozostałych twórców internetowych.

Wiarygodność i transparentność. Sięgnij po te korzyści!

Dlatego twórcy internetowi chętnie wybierają losowanie nagród. Świadomi (lub nie) wymagań prawnych organizują loterie małe, średnie i duże. Rzetelnie zbierają zgłoszenia. Prowadzą bardzo transparentne sposoby losowania. Widzowie doceniają losowy wybór zwycięzcy. Osiagnięciu wiarygodności służy między innymi legalność loterii! Legalność to poczucie bezpieczeństwa influencera i uczestnika, które wyraża się między innymi przez:

  • posiadanie zezwolenia na organizację loterii,
  • losowanie pod nadzorem komisji,
  • zastosowanie certyfikowanych urządzeń losujących,
  • odprowadzenie podatków.
Źródło: instagram
Źródło: instagram

Legalna loteria na profilu. Nie płacisz kar!

Losować może każdy! Nie trzeba zakładać firmy lub wynajmować spółki. Należy wziąć pod uwagę regulacje dotyczące loterii w różnych krajach. Facebook / Instagram / YouTube / Tik-Tok wymaga od twórców, aby spełnione były przepisy dotyczące organizacji loterii. W Polsce reguła jest bardzo prosta:

Losujesz? Organizujesz loterię! Loteria podlega przepisom ustawy o grach hazardowych.

  • Czy mogę organizować losowania na portalach społecznościowych? TAK!
  • Co mi grozi za losowanie nagród bez zezwolenia na loterię? GRZYWNA!
  • Czy mogę losować nagrody za pomocą komputera lub aplikacji? TAK! Ale tylko CERTYFIKOWANYCH!

Ogólnie rzecz biorąc istniej ryzyko naruszenia regulacji oraz ryzyko usunięcia profilu. Istotne jest, aby influencerzy starannie rozważali te kwestie i działali zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce. Wspomniany wcześniej przykład pani Magdy pokazuje, że losowanie nawet kilkuset złotych może zakończyć się wysoką karą. Jest to przestępstwo, a “życzliwych” jest sporo.

Dwa sposoby na loterię

Eksperci z loteria.org.pl robią loterie, doradzają i wynajmują losowania. Influencer może zorganizować własną loterię lub wynająć losowanie.

“Z loterią w dwa tygodnie zebraliśmy dziesięciokrotnie więcej opinii konsumenckich niż przez kilka miesięcy regularnej pracy. To robi wrażenie. Dziękuję ekspertom loteria.org.pl za wsparcie.”

Arkadiusz Sowiński, OBI

Propozycją loteria.org.pl jest ebook “Loteria dla influencera. Loterie & Rozdania”. To wyjątkowy poradnik, w którym loteria dla influencera jest rozpisana wg prostego algorytmu od pomysłu do zezwolenia. Choć check-lista dokumentów zawiera aż siedemnaście dokumentów, to z poradnikiem cały proces zostanie zakończony sukcesem.

Bonusem nr 1 dla posiadacza ebooka jest kompletna check-lista dokumentów organizatora loterii.

Bonusem nr 2 jest kalkulator opłacalności loterii. W ten sposób oszacujesz koszty, a jeżeli planujesz sprzedaż “losów” to poznasz możliwe zyski z loterii.

Bonusem nr 3 są załączniki w postaci szablonów dokumentów. Szybko uzupełnisz brakujące miejsca, aby mieć własne, gotowe i wolne od praw autorskich wzory regulaminu, wniosku, zaświadczeń i ewidencji.

Bonus nr 4 to wyjątkowa usługa – przetestuj losowanie bez zezwolenia*. Komfortowy sposób na pierwsze losowanie nagród.

*) Przetestuj legalną loterię bez “załatwiania” zezwolenia. Wyobraź sobie, że chcesz przejechać z punktu A do B. Kupujesz samochód (sposób podstawowy) czy wynajmujesz (komfortowy)? Które rozwiązanie wybierzesz na początek? Wraz z poradnikiem otrzymujesz możliwość skorzystania z zezwolenia, które posiada wyspecjalizowana spółka. Komfortowo rozlosujesz legalnie nagrody. Liczy się, abyś dojechał do celu i rozlosował nagrody. Zapoznaj się z możliwościami i zdecyduj, przetestuj.

ebook • loteria dla influencera

Co zawierają pozostałe materiały dodatkowe:

  • Bonus nr 3 czyli szablony to aż siedem kluczowych dokumentów, które są niezbędne przy organizacji loterii, min. regulamin loterii, wniosek lub gwarancja bankowa.
  • Bonus nr 2 kalkulator organizatora loterii został opracowany w postaci pliku do pobrania na komputer. Określając takie parametry jak pula nagród, ilość losów, koszty stałe, koszty zmienne można ustalić budżet akcji.
  • Bonus nr 1 check-lista organizatora loterii – z tym zestawieniem nic Cię nie zaskoczy. Jesteś w stanie kontrolować siebie samego, pracownika lub podwykonawcę.
  • Loteria na FB/IG – omówienie zasad organizacji i reklamy losowania nagród na popularnych portalach społecznościowych. Co jest dopuszczalne. Jak postąpić w przypadku wstrzymania reklamy.

Tylko dla influencerów – pobierz teraz

Eksperci z loteria.org.pl zdają sobie sprawę z okoliczności, w których funkcjonują influencerzy. Na drugiej szali swojej marki osobistej twórcy internetowi kładą wiarygodność, transparentność, rzetelność przeprowadzanych akcji z losowaniem nagród.

Dlatego tak bardzo liczy się doświadczenie, które było podstawą tworzenia ebooka. Każdy posiadacz poradnika “Loteria dla influencera. Loterie & Rozdania” może być pewny, że jego losowanie zostanie docenione przez zadowolonych widzów.