Konkurs czy loteria – co wybrać?

Często zadawane przez organizatorów promocji pytanie brzmi:

Co jest lepsze: konkurs czy loteria?

Zagadnienie jest bardzo proste. Wystarczy odpowiedzieć sobie praktycznie na jedno pytanie …

Niektórzy organizatorzy preferują konkursy. Twierdzą, że zaletą konkursu jest krótki okres przygotowania, minimalne wymogi formalne, brak opłat związanych z rozpoczęciem konkursu, proste rozwiązania podatkowe. Ciężar przeprowadzenia promocji ponoszą uczestnicy, którzy muszą wykazać się przed komisją rozstrzygającą swoimi talentami (hasła reklamowe, prace plastyczne i inne). Podsumowując: w konkursie najważniejsza wygoda ORGANIZATORA.

Druga grupa firm organizujących promocje częściej sięga po loterię promocyjną lub audioteksową. Chętnie korzystają z losowej formy rozstrzygnięcia akcji promocyjnej ponieważ bariera wejścia w promocję jest minimalna. Klient kupuje towar i już bierze udział w losowaniu nagród. Organizator loterii natomiast musi spełnić szereg wymogów wynikających z ustawy o grach hazardowych. Zatem w loterii najważniejsza jest wygoda UCZESTNIKA.

Jeżeli planujesz organizację promocji i zastanawiasz co wybrać, konkurs czy loterię,  to odpowiedz sobie na pytanie: Czy moim celem jest wygoda UCZESTNIKA promocji?

    • Tak = musisz zorganizować loterię!
    • Nie = koniecznie przygotuj konkurs.