Konkurs czy loteria – co wybrać?

Często zadawane przez organizatorów promocji pytanie brzmi:

Co jest lepsze: konkurs czy loteria?

Zagadnienie jest bardzo proste. Wystarczy odpowiedzieć sobie praktycznie na jedno pytanie ...

Niektórzy organizatorzy preferują konkursy. Twierdzą, że zaletą konkursu jest krótki okres przygotowania, minimalne wymogi formalne, brak opłat związanych z rozpoczęciem konkursu, proste rozwiązania podatkowe. Ciężar przeprowadzenia promocji ponoszą uczestnicy, którzy muszą wykazać się przed komisją rozstrzygającą swoimi talentami (hasła reklamowe, prace plastyczne i inne). Podsumowując: w konkursie najważniejsza wygoda ORGANIZATORA.

Druga grupa firm organizujących promocje częściej sięga po loterię promocyjną lub audioteksową. Chętnie korzystają z losowej formy rozstrzygnięcia akcji promocyjnej ponieważ bariera wejścia w promocję jest minimalna. Klient kupuje towar i już bierze udział w losowaniu nagród. Organizator loterii natomiast musi spełnić szereg wymogów wynikających z ustawy o grach hazardowych. Zatem w loterii najważniejsza jest wygoda UCZESTNIKA.

Jeżeli planujesz organizację promocji i zastanawiasz co wybrać, konkurs czy loterię,  to odpowiedz sobie na pytanie: Czy moim celem jest wygoda UCZESTNIKA promocji?

    • Tak = musisz zorganizować loterię!
    • Nie = koniecznie przygotuj konkurs.