Co nie jest Loterią?

Na co zwrócić uwagę aby konkurs nie był loterią promocyjna?

Wyróżnikiem loterii jest to, że o przydziale nagród decyduje los, przypadek.

Przykładowo: zdrapka zawiera wygraną lub przegraną - to jest loteria promocyjna. Inna sytuacja: uczestnik wysyła sms, organizator losuje 10 osób, a następnie zadaje im pytania - to także jest loteria (audioteksowa).  Podobnie do czynienia mamy z loterią gdy organizator zobowiązuje uczestników do stworzenia hasła reklamowego, a następnie losuje zwycięzcę.

W przypadku konkursów należy unikać konstrukcji, w których na dowolnym etapie pojawi się czynnik losowy. Uzyskanie nagrody powinno zależeć od uczestnika - to jego działania, umiejętności, wiedza powinny podlegać ocenie i decydować o nagrodzie. Przykładem konkursu może być: najszybsze wykonanie zadania matematycznego, układanki na kiosku multimedialnym, prawidłowa odpowiedź na pytanie konkursowe.

Na poniższym zdjęciu uczestniczka bierze udział w konkursie, a nie loterii, bo nagrodę otrzyma ten klient, który najszybciej zgasi świeczki na urodzinowym torcie w centrum handlowym.

konkurs kiosk multimedialny